Predmetný zákaz, ktorý vstúpi do platnosti v roku 2022, sa bude
zameriavať na reklamy v televízii, rozhlase, na internetových portáloch a
v aplikáciách pre mobilné telefóny, pričom pôjde o obsah určený pre
osoby do 16 rokov, povedal novinárom španielsky minister pre
spotrebiteľské záležitosti Alberto Garzón.
"Maloletí sú zraniteľní konzumenti a je našou povinnosťou chrániť ich pred reklamou na nezdravé potraviny," uviedol.
Avizovaný zákaz sa bude vzťahovať na reklamy propagujúce čokoládové
tyčinky, sladké pečivo, zmrzlinu, nealkoholické nápoje a iné umelo
sladené tekutiny - produkty, ktoré sú podľa Svetovej zdravotníckej
organizácie (WHO) "škodlivé" pre deti.
Garzón ďalej uviedol, že Španielsko tak bude nasledovať príklad iných európskych krajín ako Británia, Nórsko a Portugalsko.
Nadváhou trpí v Španielsku približne jedno z troch detí, pričom v roku
1984 bola táto bilancia na úrovni len troch percent, vyplýva z údajov
španielskej vlády. "Reklama je jednou z príčin týchto výsledkov," uviedlo Garzónovo ministerstvo.
Rozšírenie obezity alebo nadváhy medzi deťmi a dospievajúcimi vo veku
päť až 19 rokov na celom svete dramaticky vzrástlo zo štyroch percent v
roku 1975 na súčasných vyše 18 percent, tvrdí WHO.